Verjaardag Janna - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu Verjaardag Janna - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu

Verjaardag Janna

Door: carolaroeters

Blijf op de hoogte en volg Carola

25 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Janna is vandaag 11 jaar geworden! Haar eerste verjaardag in het buitenland, ze vindt het heel erg spannend. Ik ook natuurlijk, want hoe vier je nou zo iets? Het begon al met de traktatie: niet te veel, niet te weinig, niet te duur, niet te simpel.. Mag niet smelten, moet tegen warmte kunnen, moet ook nog lekker zijn en een zekere mate van status geven en mij niet al te veel werk kosten.. Ik heb geen zin om uren in de keuken te staan of zo. Uiteindelijk zijn het zakjes koekjes geworden, Versierd met M&M en zakjes koekjes met chocolade stukjes.. Ze is nu op school, maar straks zal ik horen hoe t is geweest.
Dan het feestje.. Wanneer? nou, die was makkelijk: schooltijden zijn hier van 07:30 uur tot 12:45 uur, iedere schooldag. Dus alle middagen vrij. Partijtje dus op de dag zelf..volgende vraag: welke vriendinnetjes wel en welke niet? Ze zit in een klas met maar 12 kindjes, je wilt dus niet dat je kinderen voor het hoofd stoot.. "nee hoor mam, niet dat ene meisje, die is stom.." de juf maar gevraagd, die was het eens met de keuze van Janna, in totaal komen er straks 5 of 6 meisjes.. Maar ja, Wat ga je dan doen?
We hebben een zwembad, dus dan maar spelletjes op en rond het zwembad.. is dat niet saai? Zijn niet alle kinderen op dit eiland al helemaal zat van zwembaden? Gelukkig is Robin hier, zij helpt met de spelletjes.. Toch nog een Hollands tintje (ben hier nog te kort om daar behoefte aan te hebben, maar vriendinnetjes van Janna zijn hier al jaren en jaren..) we gaan pannenkoeken bakken...
Ik heb al een verjaardagstaart besteld, bij een nieuwe bakker, die er vast heel erg zijn best op gaat doen! Hoop maar dat er geen slagroom op zit, daar is het echt te warm voor en Janna houdt niet van slagroom.. En ik ben vergeten dat aan te geven.. maar goed. Partijtje is ip klaar om vijf uur vanmiddag, dan komen alle papa's en mama's hun grut weer ophalen.. Ik heb dan borrel en hapje klaar.. Maar dat is ook nog een hele uitdaging op een eiland waar je de weg nog niet kent! Bier en wijn was snel gevonden, maar wat voor happen wel en wat niet? Afijn. We hebben nu een en ander gevonden, zal vast wel goed komen.. En nu maar hopen dat de ruzie tussen de energie leverancier en het Web, is bijgelegd, geen elektriciteit is hier niet fijn... geen koelkast, geen fan, geen airco, maar ook geen koffie, geen internet, geen radio of tv. Geen licht, geen alarm, geen wasmachine of fornuis. Kortom, complete afhankelijkheid blijkt dan wel heel erg.. Verplicht boek lezen, slapen en zwemmen...
Vroeg me gister wel af waar ik beland ben, dat het mogelijk is dat de energie leverancier gewoon de energieleverantie voor uren en uren op het hele eiland plat kan en mag leggen! Heel bijzonder.. Dacht vanmorgen al aan mogelijkheden om zonnepanelen ergens te plaatsen, zodat die afhankelijkheid minder wordt.. Ach ja, projectje toekomst...

  • 25 Augustus 2011 - 17:15

    Marjan:

    He Carola,
    Wat leuk, deze site. Zo blijf ik op de hoogte. Ik weet niet of deze reactie "openbaar" is. Hoe is het feestje gegaan? Was er slagroom op de taart???
    pfff 33 graden zonder koelkast. Maar gelukkig houdt jij van de warmte. Get komt volgende week weer terug, gelukkig maar. Dan mis ik er nog maar 1..... LM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Sinds maart 2020 wonen wij, mijn man Wim en ik, in Portugal. Na een mooi leven op Bonaire, waar we als neuroloog, bedrijfsarts en duikerarts gewerkt hebben, nu een totaal ander leven op een portugese wijn-quinta. Ons pensioen is hier begonnen en op deze plek kan iedereen lezen hoe het ons vergaat. We hopen dat jullie ervan kunnen genieten en dat je af en toe iets laat horen!

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 93283

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Bonaire

09 Maart 2020 - 30 November -0001

Quinta Chão de Lamas

Landen bezocht: