Ware Liefde - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Carola Roeters - WaarBenJij.nu Ware Liefde - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Carola Roeters - WaarBenJij.nu

Ware Liefde

Door: Carola Roeters

Blijf op de hoogte en volg Carola

05 Mei 2012 | Bonaire, Kralendijk

…. En toen ineens was hij er! Een jaar of 30 op gewacht, maar nu dan toch eindelijk.. Mijn Ware Liefde. Je komt hem zomaar tegen, op Bonaire. Het kan dus echt. Als je de vijftig nadert geloof je niet meer zo in ‘liefde op het eerste gezicht’ of ‘De Ware Liefde’. Ik weet intussen wel beter.. Toeval bestaat? Beetje uitleg...

Op St. Eustatius (Statia) kwam ik iemand tegen die tijdelijk op de Bes (Bonaire, Statia en Saba)aan ’t werk was. Hij bleek vervolgens in een grijs verleden schuin tegenover mijn huidige huis op Bonaire gewoond te hebben. Kleine wereld denk je dan nog, maar eigenlijk is dit alles een onderdeel van ‘het Grote Plan’. (Voor degene die het boek of de film gezien hebben: “The Discovery of Heaven, Harry Mulisch”, ik geloof daar dus heilig in..) En wat blijkt: het huis waar wij in wonen blijkt voorheen bewoond te zijn geweest door de huidige eigenaar van The Cactus Blue, een restaurant hier op Bonaire; het stam-restaurant van deze ‘toevallige’ ontmoeting op Statia.. Enkele dagen na Statia zou hij naar Bonaire komen en uiteraard was de uitnodiging om samen te gaan eten in The Cactus Blue snel gemaakt. Deze excercitie was dus nodig, omdat ik jaren terug (achteraf bleek voordat de huidige eigenaar erin kwam) daar gegeten heb en dat heeft geen goede indruk achtergelaten. En dan kom je er dus echt nooit weer. Ook niet als je op een klein eiland als Bonaire woont. Dus moest ik op een manier een duidelijke uitnodiging krijgen om daar weer eens heen te gaan en op deze donderdagavond in januari was het dan zover.. Hij was er ook, want ‘the Cactus’ is toevallig ook zijn stam-restaurant.. en ja, dan hoeven de makers van ‘het grote Plan’ verder niet zoveel meer te doen; het ging nu juist om die ontmoeting. .. Moet ik nog uitweiden over het vervolg van die avond?? Wat ik al zei; alles klopte en was geweldig en dat is gebleven... mijn ‘date’ van Statia droop na enige tijd af, onder het roepen van ‘jullie vormen een veel leuker stel dan wij!’ ... waar hij dus wel gelijk in had. Naderhand kreeg ik nog een sms dat hij zo gelukkig voor ons was..das toch wel heel lief!

We zijn nu enkele maanden samen en het voelt vanaf het begin als thuiskomen. Alsof ik iedere stap in mijn leven heb moeten nemen, zoals ik dat gedaan heb, om hem te kunnen ontmoeten. Een zeer problematische en langdurige relatie hiervoor, die uiteindelijk maakte dat ik naar Bonaire kon verhuizen en hem dus kon ontmoeten.. En andersom blijkt dat ook zo te zijn! Hij was net bezig om zijn werkkring naar Bonaire te verleggen, dat proces is nu dus versneld en inmiddels wonen we samen en hebben we samen ons droomhuis gekocht, hier op Bonaire...


Bonaire heeft veel gezichten. Die van de romantische liefde is voor mij een ontdekking. Hoeveel meer geluk kan je evaren dan als je samen de dag doorneemt met je voetjes in het zwembad –na de verfrissende duik-, de laatste zonnestralen op je blote huid, glaasje wijn erbij? ...of als je samen de zonsondergang op het dakterras avond aan avond bewondert, volkomen relaxed, mijmerend over de wereld, het heelal en ons leven in het bijzonder, terwijl je zo vreselijk veel van elkaar kunt houden? .. of als je samen aan het duiken bent en onderwater elkaars hand vast kunt houden, om dan daarna op het verlaten strandje te vrijen als een stel verliefde pubers? ... of als je op het strand, met de zee aan je voeten, een eigengemaakte barbeque opstookt en je samen met vrienden versmelt met dit eiland? ... of als je allebei ongelooflijk kunt genieten van de eenzaamheid, de stilte, de witte stranden, de schildpadden, het knal-blauwe water en de –niet- van- deze- wereld- schoonheid van het leven onderwater van Klein Bonaire.. (Ja, ja, allemaal wel een beetje klef, maar ’t voelt zo fantastisch..) Laat dit een oproep zijn aan allen die de liefde en de romantiek in optima forma willen ervaren.. het kan allemaal, hier op Bonaire.. (hmmmm.. nu ik erover nadenk: doe maar niet... we houden het graag voor onszelf..)

  • 05 Mei 2012 - 15:33

    Ellen:

    Superleuk voor je, gefeliciteerd! Ik dacht al: wat blogt ze weinig de laatste tijd... ;-) Geniet ervan!

  • 12 Mei 2012 - 10:56

    Hoi Carola:

    Hallo Carola,

    Ik heb jouw naam doorgekregen van Richard Schijf, ik had via zijn website gevraagd of hij mensen kende die mij mogelijk iets kunnen en willen vertellen over hun ervaringen op Bonaire. Er bestaat nl de mogelijkheid dat ik voor 3 jaar hier kom te werken. Nu ben ik niet alleen, maar met m'n vrouw en 2 kinderen (13 en bijna 10), zij moeten het ook leuk vinden. De plaatjes van Bonaire zijn natuurlijk mooi, maar zeggen niks over het leven zelf. Daarom ben ik me nu aan het orienteren of het wat voor ons is, maar ook wat de mogelijkheden zijn voor m'n vrouw (ze wil werken) en voor m'n kinderen (goede en leuke scholen).Daarnaast zijn er natuurlijk ook veel praktische zaken te regelen als het zover wordt (want lopen meer kandidaten in de procedure mee). Kortom, zou graag eens met je willen skypen om verhalen te horen van een 'ervaringsdeskundige'. Daarnaast las ik op je (leuke) blog, dat je ook een dochter op Bonaire hebt, ben benieuwd hoe zij het ervaart. Mijn vraag is, zou je me iets willen vertellen over de dagelijkse dingen op Bonaire en of dit aan te raden is voor een gezin voor 3 jaar dit willen? Zo ja, dan zou ik graag wat afspreken, mijn mail is thomas.marlene@ziggo. wil je svp reageren (ook als je geen zin hebt ,maar ms weet je dan ander gezin die even met mij wil kletsen), bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Thomas

  • 27 Mei 2012 - 11:19

    Els Van Oel-Wijsma/ :

    Hallo Carola, Van je moeder de naam van je dagboek gekregen. Wat heerlijk voor je: een nieuwe man in je leven en zoals je schrijft: DE WARE.
    Ik ben blij voor je. Je moeder en ik zijn al vanaf de lagere school hartsvriendinnen zoals je weet en we wisselen onze familiegebeurtenissen uit. Leuk je op deze manier te ontmoeten. Ik zal zeker nog meer gaan lezen. Voor nu: hartelijke groeten van Els van Oel

  • 19 Juni 2014 - 20:14

    Evert:

    gaaf he zulke gebeurtenissen, maar ze gebeuren altijd met een reden,
    hoop dat jullie er nog steeds zijn,gr evert

  • 03 Juli 2014 - 20:43

    Kerstin Van Der Aa-Buisman:

    Geweldig om te lezen dat jullie zo gelukkig zijn , echte liefde komt inderdaad soms zo op je pad , nog vaak gedacht aan de leuke tijd samen, dat je mij hebt klaar gestoomd voor een term op curacao. In oktober ben ik ook nog een paar dagen op Bonaire misschien even tijd voor een borrel . Liefs Kerstin van der Aa-Buisman. Ook alle goeds voor je kinderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Sinds maart 2020 wonen wij, mijn man Wim en ik, in Portugal. Na een mooi leven op Bonaire, waar we als neuroloog, bedrijfsarts en duikerarts gewerkt hebben, nu een totaal ander leven op een portugese wijn-quinta. Ons pensioen is hier begonnen en op deze plek kan iedereen lezen hoe het ons vergaat. We hopen dat jullie ervan kunnen genieten en dat je af en toe iets laat horen!

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 2163
Totaal aantal bezoekers 93190

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Bonaire

09 Maart 2020 - 30 November -0001

Quinta Chão de Lamas

Landen bezocht: