Kleine dingetjes.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu Kleine dingetjes.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu

Kleine dingetjes..

Door: Carola Roeters

Blijf op de hoogte en volg Carola

29 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

..en dan zijn er nog van die kleine dingen die je natuurlijk nog niet weet, nog niet achter bent en wat geen leuk eerste onderwerp van een gesprek is.. zoals bijvoorbeeld: wordt er hier gedaan aan statiegeld flessen inname? Ik heb inmiddels 2 lege cola light flessen. Wat ga ik ermee doen? Veel andere lege flessen zijn gebruikt als ijs / koud water reservoir en staan in de ijskast of in de vriezer. Maar op gegeven moment ontstaat er toch een voorraadje lege statiegeld(?) flessen.. Meenemen naar de supermarkt en daar gaan vragen, dat qualificeert mij te veel als "Nieuwe Nederlander". Ik zal subtiel eens gaan informeren; heel veilig bij de buurman..
En dan die andere kleine dingetjes. Luxe probleempjes.. Ik verheug me erg op komende donderdag, dan komen mijn spullen uit Nederland aan. En weet je waar ik me nu echt op verheug? Het handdoeken droogrek.. Eindelijk een plek om al die handdoeken (we gebruiken er heel veel) op te hangen en te laten drogen, geen rotzooi gezicht meer om en rond het zwembad..
Nog zo'n klein dingetje? Mario.. Mario is de gifspuiter. Hij heeft ons huis al behandeld, maar was er wel errug snel mee klaar.. Hij komt terug, want er is nog een spoor termieten (witte mieren) en hij gaat opzoek naar het wespennest. Maar ook: hij gaat nog een keer spuiten, we hadden vanmorgen weer een schorpioen in huis (Sidney is zo'n held.. zij maakt 'm eerst dood en komt dan pas naar mij toe..), en we zijn nog opzoek naar de tweede.. ze komen immers altijd samen.
Ja, daar kan je dus heel blij mee zijn: geen schorpioenen, geen kakkerlakken en geen wespen..
Nou. Nog eentje dan..
Opnieuw geen stroomstoring!! Alles werkte nog vanmorgen, koelkast / vriezer is niet ontdooit en de tijdschakelaars staan nog goed ingesteld!!! Tja, de kleine dingen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Sinds maart 2020 wonen wij, mijn man Wim en ik, in Portugal. Na een mooi leven op Bonaire, waar we als neuroloog, bedrijfsarts en duikerarts gewerkt hebben, nu een totaal ander leven op een portugese wijn-quinta. Ons pensioen is hier begonnen en op deze plek kan iedereen lezen hoe het ons vergaat. We hopen dat jullie ervan kunnen genieten en dat je af en toe iets laat horen!

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 93154

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Bonaire

09 Maart 2020 - 30 November -0001

Quinta Chão de Lamas

Landen bezocht: