Stroomuitval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu Stroomuitval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu

Stroomuitval

Door: Carola Roeters

Blijf op de hoogte en volg Carola

27 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Je gelooft 't niet.. opnieuw stroomuitval.. en opnieuw alles ontdooid en inhoud ijskast niet meer te vertrouwen. Nee, werd mij verteld: stroomuitval hebben we niet meer zo vaak op Bonaire, hooguit 1 keer per maand, kortdurend. Dit is nu voor ons in 2 weken tijd de derde keer, en de stroomuitval duurt uren.. Vannacht ruim zes uur..
Hoe is dat nu gekomen? Je begrijpt natuurlijk dat omdat Irene huishoudt in New York, wij er hier last van hebben.. (Ik snap daar dus niets van, maar dat ligt aan mijn gebrekkige bevattingsvermogen; voor een ieder op dit eiland is dat de normaalste zaak van de wereld.) Vannacht dus een beetje onweer gehad.. ik ben niet gauw bang van slecht weer, maar dit was werkelijk extreem. Ik snap dat jullie het in Nederland niet makkelijk hebben, maar dit onweer was werkelijk giga.! Constant lichtflitsen, en zulke harde knallen.. een enorme regenbui, waarbij ik vreesde voor de pannen van het dak.
Deze storm maakte dus erg veel herrie en tussendoor hoorde ik het klaaglijk balken van de wilde ezels.. ik denk dat die vannacht bij ons in de tuin stonden; ik ben maar niet gaan kijken. De ezels zullen het met zulke stormen ook niet makkelijk hebben.
Uiteraard werd ik er wakker van en verwachtte eigenlijk de andere kids snel bij mij. Maar Sidney had een vriendin te logeren en die kropen tegen elkaar aan, Robin was wel aan het klagen over gebrek aan airco, maar is doorgegaan met slapen en Janna sliep dwars door alles heen.. ik wachtte dus op de stroomuitval en dat gebeurde snel genoeg.. Midden in de nacht zijn zaken als geen licht en geen TV minder erg en ik hoopte dat bij het gesloten houden van de ijskast de schade mee zou vallen. Nou ja. Dat viel dus tegen. Vanmorgen rond half negen hadden we weer stroom en dus ook internet. Onweer is verdwenen en de natuur gedraagt zich alsof er niets is gebeurd.. de muggen prikken er nog lustig op los (Robin bezwoer vanmorgen dat voor haar de maat vol is en dat ze teruggaat naar Nederland en wel geen dag later dan dinsdag!!; en Janna wilde douchen met de prikkk weggg) de meeste mooie vogels genieten van onze tuin, gekleurde papegaaien vliegen over, de salamanders kruipen over het afgekoelde grint en de ezels hebben eindelijk rust gevonden. Okay, we hebben ook kakkerlakken, schorpioenen, wespen, bijen en bloedzuigers, maar daar vertel ik liever niet over..
Onze plannen voor vandaag: snorkelen bij de pier van Sabadeco, dan doorrijden naar Sorobon, waar de kinderen kunnen windsurfen en ik op een bedje kan liggen verbranden, terwijl ik een boek lees. Vanavond hebben we afgesproken met een kennis om een borrel te gaan drinken bij de Spice Beach club. Toch een aardige manier om je vrije zaterdag door te brengen, dacht ik zo?

  • 02 September 2011 - 20:42

    Suzanne:

    zit nu alles te lezen..was bovenaan begonnen bij de tuin, dom he?ja dat zijn zo van die dingen..realiseer je je niet zo, stroomuitval, en hoe dat dan gaat daar!zou ik ook niet aan denken..niet teveel bvoorraad dan maar?!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Sinds maart 2020 wonen wij, mijn man Wim en ik, in Portugal. Na een mooi leven op Bonaire, waar we als neuroloog, bedrijfsarts en duikerarts gewerkt hebben, nu een totaal ander leven op een portugese wijn-quinta. Ons pensioen is hier begonnen en op deze plek kan iedereen lezen hoe het ons vergaat. We hopen dat jullie ervan kunnen genieten en dat je af en toe iets laat horen!

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 93276

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Bonaire

09 Maart 2020 - 30 November -0001

Quinta Chão de Lamas

Landen bezocht: