Eerste duikje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu Eerste duikje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carola Roeters - WaarBenJij.nu

Eerste duikje

Door: Carola Roeters

Blijf op de hoogte en volg Carola

26 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag een eerste duikje gemaakt! Met de buurman en Robin; de buurman is divemaster, zeer bekend op en met Bonaire, Duits en heel erg aardig. Robin en ik hebben dus spullen gehuurd, maar die deugden niet.. Dus terug en nieuwe gehaald, nog steeds een lekkend monstuk, maar goed, met m'n vinger op het gaatje ging het allemaal wel. Voelde me wel een beetje dom en een beetje als ons Jantje met z'n vinger in de dijk, maar ik kon duiken! Uiteindelijk leverder deze toer me 20% korting op en met deze bedragen is dat de moeite waard.. (effe tussendoor: benzine kost hier $1,34 -dat is ongeveer 1 euro per liter- en diesel $ 0,91...-€0,60- laat ik nou een diesel auto hebben die eind september hier aankomt... overigens: gewone boodschappen zijn hier zeker 30% duurder dan in Nederland.. Das weer minder..
Maar goed. Eerste duikje dus. Heerlijk! Veel vis, grote scholen en baraccuda's. Ik zal jullie de details over de kleuren, de variëteit, het prachtige koraal, besparen..
Het vakantiegevoel is in ieder geval ingetreden en daar ben ik erg gelukkig om! Ben aan t ontspannen, slaap weer beter en voel me meer relaxed. Tegen de tijd dat ik echt moet gaan werken, zal ik daar vast moeite mee krijgen.

Feestje van Janna gister is super geslaagd! Ze is vreselijk echt, enorm jarig geweest, met taart, kadootjes, slingers (ja, gevonden!) kaarsje op de taart (ook gevonden!), partijtje in het zwembad, pannenkoeken en een uitgebreide borrel (was voor mij leuk, leer zo veel mensen kennen; oa de hoogste baas van het eiland, die gelukkig wat uitleg kon geven over de langdurige stroomstoring van de dag ervoor... Schijnt al een erg langlopend conflict te zijn..)

Janna (groep 8 basisschool) en Sidney (brugklas sgb) gaan hier naar school en allebei klagen ze over het feit dat t wel erg makkelijk is allemaal.. Komende dinsdag heb ik informatie gesprekken met beide scholen, gelukkig op dezelfde tijden. Zal me
dus echt moeten gaan splitsen... Blijkbaar stemmen die scholen (zoveel zijn er hier niet) dit soort dingen niet met elkaar af. Ik zal toch niet de enige zijn met 1 kind op de basisschool en 1 op de middelbare?
Wordt vervolgd..

  • 27 Augustus 2011 - 09:47

    Marjan:

    Ha Carola
    Ik begrijp dat je weer stroom hebt? Gelukkig maar. Ik had niet verwachjt dat het leven daar zo duur zou zijn... Get klaagde ook al dat Ethiopie zo duur is geworden; hij moest voor zijn ontbijt in een pension 2 birr betalen ( is wel 8 hele eurocenten) haha
    Fijn dat Janna al aan het inburgeren is met vriendinnetjes. Wanneer moet je starten met werken? Mijn OK is uitgesteld tot 25 okt., gezeur over moeilijk afte stemmen programma van de vaatchirurg en de orthopeed.
    Geniet nog even van Robin!!
    LM

  • 27 Augustus 2011 - 14:50

    Zoma:

    Carola wat leuk dit dagboekje. Ga er vooral mee door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Sinds maart 2020 wonen wij, mijn man Wim en ik, in Portugal. Na een mooi leven op Bonaire, waar we als neuroloog, bedrijfsarts en duikerarts gewerkt hebben, nu een totaal ander leven op een portugese wijn-quinta. Ons pensioen is hier begonnen en op deze plek kan iedereen lezen hoe het ons vergaat. We hopen dat jullie ervan kunnen genieten en dat je af en toe iets laat horen!

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 93158

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 30 November -0001

Wonen en Werken op Bonaire

09 Maart 2020 - 30 November -0001

Quinta Chão de Lamas

Landen bezocht: